Proiect E-twinning „Nature- toy factory”
„Natura- fabrică de jucării”
Scurtă descriere:
Proiectul E-twinning „Nature-Toy factory” a fost dezvoltat pentru a putea implica cât mai multe școli în aducerea elevilor în mijlocul naturii, pentru a descoperi materialele oferite de natură, ca suport pentru realizarea de jucării și lucrări artistice, permițând astfel copiilor să creeze și să se joace. Desfășurarea de activități cu elevii are ca scop conștientizarea importanței mediului înconjurător și își propune să îi facă conștienți de importanța de a nu risipi sau distruge materialele naturale pe care le pot folosi ulterior, facilitându-le ocazia de a explora mediul într-un mod nou, „artistic”, astfel încât să-și dezvolte creativitatea, noi posibilități de explorare a mediului, limbajul, motricitatea fină, precum și abilitățile digitale, concentrarea, atenția la detalii, jocul liber, curiozitatea, lucrul în echipă.
Limba folosită în proiect: limba engleză
Număr de elevi 0-100
Varsta de la: 4
Vârsta până la: 14
Obiective:
1) – dezvoltarea abilităților de cunoaștere și înțelegere a mediului, precum și stimularea curiozității de a-l investiga;
2) – utilizarea unei limbi adecvate (în limba maternă sau în limba engleză) în prezentarea unor fenomene/materiale din natură și din mediul imediat;
3) – formarea si dezvoltarea deprinderilor de îngrijire si protejare a mediului înconjurător, precum si în vederea educării unei atitudini pozitive față de acesta;
4) – realizarea de creații funcționale și/sau estetice (jucării, colaje, creații artistice) folosind diverse materiale și tehnici elementare;
5) – combinarea diferitelor tehnici și instrumente în vederea atingerii unui scop propus
6) – stimularea imaginaţiei şi a creativităţii;
7) – participarea la activități integrate adaptate nivelului de vârstă, la care sunt asociate elemente ale expresiei vizuale, muzicale, verbale, kinestezice;
Procesul de lucru:
Proiectul nostru a acoperit o perioadă de 8 luni din octombrie până în mai. Lunar s-au organizat activități de stimulare a creativității elevilor, în realizarea de jucării cu materiale oferite de natură, specifice fiecărui anotimp. În funcție de zona școlii și de materialele naturale de care au dispus elevii, fiecare membru al proiectului a ales, în calitate de coordonator, una dintre temele enumerate mai jos și a planificat evenimentele care au avut loc în luna respectivă, apoi ceilalți membri au prezentat munca elevilor prin fotografii, colaje sau videoclipuri.
Elevii au creat lunar jucării, colaje, lucrări artistice, folosind materiale naturale. Ordinea activităților nu a fost impusă, ci s-a stabilit ulterior, în funcție de materialele naturale de care au dispus elevii, precum și suportul material, în funcție de zona școlii.
Membrii proiectului au comunicat folosind platforme digitale precum WhatsApp, Facebook și grupuri YouTube. De asemenea, elevii au fost implicați în dezbateri, acțiuni de investigare a mediului, propuneri de activități, utilizarea instrumentelor Web2, expoziții de lucru și nu în ultimul rând, comunicare și colaborare cu ceilalți elevi și profesori din proiect, în lucru în echipă sau în grupuri mici.
După fiecare activitate, rezultatele finale au fost prezentate prin expoziții de „jucării” create de elevi, expoziții de lucrări artistice, folosind diverse aplicații online.
Activitățile prezentate mai jos au fost discutate și implementarea lor a fost stabilită de comun acord, în funcție de opiniile partenerilor implicați și a avut caracter doar orientativ:
DESPRE PROIECTUL NOSTRU (octombrie – noiembrie)
• -Introducerea proiectului (informatii)
• -Comunicare
• – Harta proiectului
• -Sarcini comune
• -Unelte web2 folosite
• – Integrarea în curriculum
• -eSecurity (informații)
• – Sarcini partener (dezbatere, întâlnire online pentru stabilirea sarcinilor)
• -Permisiunea părinților (fotografii);
ACTIVITATEA 1- Depozitul de materiale „Fabrica de Jucării” (activități individuale elev, activități de colaborare elev-elev sau elev-părinte) pentru a colecta din natură materiale necesare proiectului, specifice fiecărui anotimp și zonei școlare. (presarea florilor și a frunzelor, colectarea semințelor, castanelor, nucilor etc.)
Această activitate a fost permanentă și pe parcurs au fost postate imagini/videoclipuri despre colectarea materialelor din natură;
DESPRE NOI (noiembrie)
• -Prezentarea regiunii, a zonei școlare în vederea colectării materialelor naturale necesare ulterior (imagini/video)
• -Prezentarea profesorului
• -Prezentarea elevilor (padlet)
LOGO Proiect (creare, prezentare, vot);
ACTIVITATEA 2: (noiembrie) Artă tranzitorie- „Drapele țărilor partenere” (materiale naturale alese independent de elevi) (Activitate în grupuri mici (2, 3 parteneri);
ACTIVITATEA 3 (noiembrie): „Bogăția toamnei” – Jucării din fructe și legume specifice sezonului de toamnă+ jocuri online, create pentru studenți (despre fructe și legume);
ACTIVITATEA 4 (decembrie): Au fost realizate:
– Decoratiuni de Craciun (din conuri de brad, ghinde, nuci etc.)
– felicitări de Anul Nou (pictură pe piatră);
ACTIVITATEA 5 (ianuarie) :29 ianuarie- Ziua Mondială a Puzzle-ului – Activitate comună – puzzle (din diverse semințe)+ puzzle-uri online;
ACTIVITATEA 6: (februarie) : „Ziua cititului cu voce tare” (7 februarie) – „Ziua Internațională a Lecturii Împreună” – Semne de carte din flori presate (activitate în echipe de 2 parteneri – schimburi poștale cu echipa parteneră) + citirea de poezii despre natură și în natură;
ACTIVITATEA 7: (februarie) Ziua Internațională a Limbii Materne (21 februarie) – activitate comună (Numele proiectului acrostih – „Natura – fabrică de jucării”) (scrisoarea fiind scrisă folosind diverse materiale naturale);
ACTIVITATEA 8: (martie) 21 martie- Ziua Internațională a Pădurilor/International Forest Day (colaje de frunze)+ jocuri online despre copaci + „wordarts” create de elevi (numele copacilor din zona școlii);
ACTIVITATEA 9. (aprilie) : 15 aprilie, Ziua Mondială a Artei – „Natura-cel mai mare artist” Artă tranzitorie (activitate în aer liber) + concurs de fotografie a unui colț de natură / padlet;
ACTIVITATEA 10: International Sport Day- Ziua Internațională a Sportului – 18 mai (activitate în aer liber – Sportul preferat) și realizarea individuală a „jucăriei preferate” (din materiale alese liber de fiecare elev).
Produse comune
Întâlnire online
Evaluare:
Diseminare
Rezultatele așteptate au fost:
1) Implicarea elevilor în activități care îi ajută să înțeleagă durabilitatea mediului și conștientizarea importanței de a nu arunca sau distruge materialele naturale pe care le pot folosi ca bază pentru realizarea de lucrări artistice;
2) Înțelegerea importanței colectării materialelor naturale, ca o nouă modalitate de a proteja mediul;
3) Familiarizarea cu noi materiale naturale pe care elevii le pot găsi în natură, specifice fiecărui anotimp;
4) Dezvoltarea creativității elevilor prin utilizarea de noi materiale naturale în obținerea de jucării sau lucrări artistice;
5) Obținerea de jucării, opere de artă fără cheltuieli sau daune mediului natural.

https://www.emaze.com/@ALLQWLQTZ
Proiect E-twinning „Everywhere with our values”
Proiectul „Everywhere with Our Values”, care are un mare impact la nivel internațional, a fost implementat în octombrie 2023 la Școala Profesională Sâg. Extinderea la nivel internațional a proiectului permite ca valorile să fie menținute vii într-un limbaj universal. Implementarea acestuia a construit punți între diferite școli din diferite țări.
Sub conducerea directorului școlii secundare Elazığ Karakoçan, Eyüp APAYDIN, unul dintre fondatorii proiectului, și a profesorului iordanian Ruqaya KHAWALDH, unul dintre partenerii fondatori ai proiectului, participanții la proiect au inclus Turcia, Iordania, Italia, Azerbaidjan, România, Tunisia, Georgia. , Albania, Grecia și Polonia. Proiectul „Peste tot cu valorile noastre” a fost finalizat cu succes cu participarea a 44 de profesori și 450 de elevi. La nivelul școlii noastre profesorul participant a fost Costina Florica, impreună cu elevii clasei a VII-a A.
În cadrul proiectului „Everywhere with Our Values” în școlile internaționale, elevilor li se oferă posibilitatea de a înțelege diferențele culturale și de a înțelege universalitatea valorilor. Activitățile și proiectele organizate în acest cadru contribuie la conștientizarea cetățeniei globale a elevilor și la aprecierea diversității culturale.
Implementarea proiectului în școli internaționale contribuie, de asemenea, la dezvoltarea unei culturi a cooperării și a împărtășirii de impresii între elevi. Elevii vin împreună cu prieteni din culturi diferite, se unesc în jurul valorilor comune și participă la căutarea soluțiilor la problemele lumii dintr-o perspectivă globală. Proiectul internațional „Everywhere with Our Values” oferă oportunități de educație orientate spre valori nu numai elevilor, ci și profesorilor și personalului școlii. În acest fel, toate părțile interesate ale școlii se întâlnesc într-un mediu global de învățare și dezvoltare și au ocazia să învețe unii de la alții și să crească împreună. În sfera proiectului se remarcă și activități desfășurate cu instrumente web 2.0 și activități de colaborare. Elevii comunică cu colegii lor din diferite țări prin intermediul platformelor online, dezvoltă proiecte în mediul digital și lucrează împreună pentru a atinge obiective comune. În acest fel, în timp ce abilitățile digitale ale studenților sunt consolidate, schimbul cultural și colaborarea sunt, de asemenea, susținute.
Impactul internațional al proiectului creează un model în care studenții și educatorii din diferite țări se întâlnesc pe o platformă comună și sărbătoresc universalitatea valorilor. Proiectul „Everywhere with Our Values” contribuie la creșterea viitorilor cetățeni ai lumii prin întărirea nu numai a succesului academic, ci și a conștientizării cetățeniei globale și a abilităților de leadership orientate spre valori în școlile internaționale.
Proiectul „Everywhere With Our Values” a fost creat în întregime pe bază de voluntariat. Școlile noastre nu sunt doar locuri în care se oferă educație academică, ci și instituții care contribuie la dezvoltarea morală a elevilor și transferă valorile noastre generațiilor viitoare. Este posibil ca elevii să adopte valori universale și să facă din ele un mod de viață prin educația în valori. În proiectul nostru, s-au organizat activități bazate pe dezvoltarea diverselor valori în fiecare lună. Educația despre valori îi ajută pe oameni să facă alegerile corecte, să-și controleze comportamentul, să ia decizii morale, să învețe despre propriile valori și despre valorile celorlalți, să se exprime și să se simtă încrezători în sine. În acest context, împreună cu toți profesorii și elevii care participă la proiectul nostru, ne propunem să creștem persoane care dezvoltă valori cum ar fi: Respect-Iubire, Responsabilitate, Patriotism, Utilitate, Toleranță, Onestitate, Încredere în sine, Justiție).
Obiectivele principale ale proiectului Everywhere With Our Values sunt:
– Asigurarea că elevii noștri dobândesc valorile sociale și universale care formează pietrele de temelie ale unei personalități sănătoase și dezvoltarea personalității sub toate aspectele, menite să-i ridice ca indivizi dotați cu valori sociale și universale și care fac din aceste valori un mod de viață.
– Insuflarea mai multor valori și virtuți umane de bază în elevii noștri, crearea de sensibilitate față de valori și transformarea acestora în comportament;
-Dezvoltarea și consolidarea valorilor acceptate de societate prin crearea unui mediu școlar adecvat;
– Dezvoltarea simțului responsabilității elevilor;
-Stabilirea conceptului de disciplină bazată pe moralitate;
– Educatorii vor interacționa despre metodele și tehnicile aplicate în sfera proiectului de educație despre valori prin intermediul expoziției care va avea loc la finalul procesului de proiect.
– Diseminarea bunelor exemple aplicate în Educația pentru valori.
Rezultate asteptate:
La finalul proiectului, vom sensibiliza elevii cu privire la valorile noastre și vom face din aceste valori un mod de viață. Vor fi persoane responsabile și încrezătoare în sine. Vom crește persoane care folosesc tehnologia în mod benefic și dobândesc abilități precum colaborarea și creativitatea, pentru a ne menține valorile pentru a dezvolta trăsăturile morale și de personalitate ale elevilor. Rezultatele pe care le așteptăm de la acest proiect se referă la conștientizarea copiilor despre importanța valorilor umane.